miércoles, 14 de enero de 2015

Les activitats socials i el meu PLE

Aquesta nova entrada és especial ja que és l'última que faré per a l'assignatura de Bases Didàctiques i Disseny Curricular, és una mena de resum sobre totes les activitats socials que hem utilitzat durant aquestos mesos, així com el meu PLE, que mostra la major part d'eines utilitzades.

Per una banda, he utilitzat Twitter per a publicar cada setmana dos tweets que tinguessin relació amb l'educació, per a fer això he tingut que anar mirant diaris per a twittejar notícies sobre l'educació, he mirat tweets d'altres persones per a retwittejar-los si em semblaven importants, i també he twittejat coses que tenien relació amb algunes de les conferències que s'havien realitzat a la seu de la UIB d'Eivissa (com és en el cas d'en Tonnucci). Jo coneixia aquesta eina des de fa temps, però mai l'havia utilitzat molt, i em sembla molt útil, ja que t'obliga d'alguna manera a dir només les coses importants, ja que té límit de caràcters, i això fa que sigui molt més ràpid llegir els tweets dels temes que ens interessen. Tots els tweets que hem fet els teniem que acompanyar del hashtag "#edubateBA", per compartir-los amb la nostra classe.

Imatge extreta del meu Twitter


Per altra banda, he utilitzat Instagram per a publicar una imatge cada setmana, la qual tenia que tindre relació amb el que haviem après amb tots els documents que haviem llegit. La imatge havia de ser o bè pròpia, o bè amb llicència del Creative Commons. Això m'ha fet reflexionar, ja que abans, quan cercava una imatge, no m'aturava a pensar que aquesta imatge tenia un propietari, i que jo no podia utilitzar-la sense assegurar-me abans de quin era el tipus de llicència que tenia. Les imatges que hem publicat a l'Instagram, també tenien que anar amb el hashtag "#edubateBA" per compartir-les amb la classe, i a més teniem que posar-les a la nostra entrada setmanal del blog. Al igual que Twitter, l'Instagram tampoc el coneixia molt, i em sembla interessant per a compartir imatges.


Una foto publicada por Garbiñe (@garbi.ibz) el

Les dos eines m'han semblat força útils per treballar amb elles en l'àmbit de l'educació, ja que són un clar exemple dels beneficis de les TICs.

A continuació parlaré del meu PLE. He volgut mostrar les principals eines que hem utilitzat per al nostre procés d'aprenentatge. Primer que tot, he escrit "PLE" com si estigués escrit a una pissarra, ja que és una eina que coneixem des de que erem petits, després he posat la pregunta la qual teniem que contestar a la primera redacció que varem fer; "Quin tipus de mestre vull ser?" Ja que realment, totes les nostres activitats han anat motivades per aquesta primera pregunta, per això totes les eines que hem utilitzat sorgeixen de la pregunta. Crec que tot procés d'aprenentatge o ensenyament es basa en llegir, crear, compartir, cercar i aprendre, ja que tant els alumnes com els mestres aprenem coses noves durant aquest procés. També he inclòs la paraula "TICs", ja que sense les Tecnologies de la Informació i Comunicació seria molt difícil innovar dins de l'aula, i això és molt important, ja que els temps van canviant, i tenim que adaptar-nos per aconseguir uns bons resultats, i Internet ens ofereix moltes eines que són útils per realitzar qualsevol feina. La major part d'eines que he utilitzat a aquesta assignatura, m'han servit també per altres assignatures, ja que ofereixen moltes possibilitats.

 Finalment he dibuixat dues empremtes, acompanyades de la frase "Aprenentatge al llarg de tota la vida", ja que aquest és un procés que mai acaba. Sé que el camí de mestra serà llarg i molt dur, però també sé que valdrà la pena l'esforç.

Imatge pròpia sobre el meu PLE



No hay comentarios:

Publicar un comentario